dimarts, 4 de maig del 2010

El pitjor de l'Univers

És un dels principals temes de conversa i hi ha unanimitat entre els locals i TOTS els turistes estrangers. Bé, excepte els provinents de la terra promesa suposo :-)

Elles 2 anys i ells 3 anys de servei militar obligatori. Deuen haver vist unes quantes barbaritats, si és que no les han executat ells mateixos. A més, el tema de rentat de cervell que deu suposar, la tensió de viure en el conflicte, ... Després del servei, amb edats entre els 20-22 anys, un viatge llarg, al voltant del mig any. Dos destins típics: Índia i Sud-amèrica. Per què? Perquè són barats, ni més ni menys.

Van en grup i no es relacionen amb ningú, ni locals ni estrangers. Mal educats, prepotents i total falta de respecte envers la resta d'humans, que són invisibles per ells. Com a resultat, tenen els seus propis hotels, agències de turisme, restaurants, ... on pots veure els cartells en la seva pròpia llengua i fins i tot hi ha guies que la parlen. En molts altres establiments, no els volen, per evitar-se problemes els mateixos propietaris i per la resta de turistes. Varis propietaris/treballadors de hostels m'han explicat mil i una històries sobre aquesta pèssima actitud, petits robatoris (p.e. el menjar d'altres clients), regatejant o intentant estafar per tot, ... però tampoc un no s'ha de creure tot el que li expliquen. Així i tot, jo mateix vaig marxar d'un hostel després de passar la primera nit sense poder dormir ni gota a causa de la seva festa (sent ignorat i sense ser-hi convidat, clar).

Per la Patagònia n'estava ple i per Bolívia també. Són la nacionalitat més abundant, tot i que a casa seva sols hi viuen uns 7 milions d'habitants. En canvi, pel nord d'Argentina, ni un. El tema és que tots segueixen la mateixa ruta que els hi ve marcada per una web on ho explica tot molt bé: llocs on seran ben rebuts, millors preus, límit inferior fins on poden regatejar, ...

Val a dir que tot això no té res a veure amb la religió ni la política, excepte pels antecedents al viatge ja esmentats. I evidentment, mai no s'ha de parlar amb ells del conflicte que tenen a casa seva. Que no se'm titlli d'anti-dallonses i aparegui a l'altra web que m'han dit que tenen per anotar-hi les persones/negocis que són anti-dallonses ;-)

I finalment, també dir que òbviament no tots són així, però la majoria dels que viatgen en aquestes condicions sí que responen en major o menor mesura a la descripció. N'he conegut alguns de solitaris i/o més grans i han estat de PM, res a veure.

Quina manera de viatjar. Pffff.

5 comentaris:

  1. Quina cosa més borreguil, no? Ai, quina sort la meva de ser filla de pares nòmades (com diu la Marina). Penso que no hi ha millor manera d'aprendre i comprendre que viatjar. Com deia Sales a "Incerta glòria":

    Narrador: ¿Comprendre què?
    (...)
    Juli Soleràs: ¿Comprendre què? ¿I què importa el què? ¡Alguna cosa! ¡Qualsevol cosa! ¡Comprendre!

    ... però veig que hi ha gent (colonos en general) que se les apanyen per a no fer-ho.
    Tu ho estàs aprofitant molt, n'estic segura!

    ResponElimina
  2. http://www.publico.es/internacional/310202/clowns/peligro/israel

    ResponElimina
  3. Haig de dir que quan vaig estar viatjant per l'Índia també em vaig fer ressò del que expliques aquí, més que veure-ho o viure-ho m'ho van explicar, de fet hi havia hotels que no els volien per les festes que es muntaven i el poc respecte, també es cert això que van en grups nombrosos i tancats... però particularment els contactes personals que hi vaig tenir van ser del tot de positius, de fet un cop vaig poder parlar en castellà amb una noia quan feia gairebé un mes que em creuava ningú que el parlés i menys encara català pel que va ser una alegria immensa, un aleluhia de fet, i a més era maca.

    Per mi respon, com tot, a les condicions particulars de cadascú, i malgrat a mi m'expliquessin certes històries (que estic segur son certes) jo baso la meva experiència en el que visc, no en el que em diuen.

    Per altre banda, si es volen analitzar certs comportaments des del punt de vista psico-sociològic no costa massa entendre'ls, però bé, aquest no és el meu camp ;)

    Per cert si vas al llac titicaca he llegit que hi ha dofins de aigua dolça, a veure si els veus, jo vaig veure els del Ganges.


    Salut!

    ResponElimina
  4. Sí, sí, els que he tractat individualment: collonuts! Sols és el tema d'aquests grups que SÍ que he vist i viscut.

    Efectivament, ja he vist i m'he banyat amb els dofins d'aigua dolça de la conca de l'Amazones. A veure aquí.

    PD: respecte l'article del clown... tela.

    ResponElimina